dilluns, 11 d’octubre del 2010

Smoke Or Fire - This Sinking Ship


Qui son?
Smoke Or Fire son un grup de punk rock de Boston que va causar sensació amb el seu debut Above The City. Més tard van treure el disc que ens ocupa ara.

Què és?
Bé, la raó principal per la que parli d'aquest disc és que l'he tornat a escoltar després de molt de temps. Va ser un dels primers discos que vaig tenir quan vaig començar a viure a Barcelona, pel que té certa importància personal.

I una altra raó és pel poc valorat que està. Molts el cataloguen per sota Above The City, però la veritat és que no és per res així. 
Primer de tot he de dir que mai m'he escoltat enter l'ATC. Si si, el disc que els va portar a la fama no em sembla res de l'altre món. Té temes bons com California's Burning i Cops & Drugs però què voleu que us digui: el so era bastant precari (allò que sense que te n'adonis, sona més fluix que la resta de discos) i els temes no tenien cap cohesió entre si. No sé, no li vaig parar molta atenció i ja li he donat masses oportunitats.
En canvi, This Sinking Ship em sembla que ho tingui tot. A part de que el so de la banda es molt més compacte (els temes tenen arreglos equivalents, melodies semblants, sense deixar de ser temes originals), les melodies tenen un paper molt més importat. En general és una recopilació d'himnes, un darrere l'altre.

Cert que no hi ha cap revolució en el so del grup, és punk rock de tota la vida sense cap innovació. Però és que no li fa falta! 
Temes altament corejables i molt fàcils de tocar. Qualsevol es pot sentir identificat amb els simples acords i estructures de, per exemple What Separates Us All. I no pots deixar que The Patty Hearst Syndrome se't tregui del cap ("tell them what you wanna do"). 

I no obstant tot això, cada tema és únic: des de les ja citades clàssiques fins a les més veloces This Sinking Ship o Little Bohemia (segurament el meu tema preferit del disc) passant per l'energètica Breadwinner.  
Qualsevol fan de The Lawrence Arms o Dead To Me (o, bàsicament, la factoria Fat Wreck) hauria de saber apreciar aquest disc com una genial obra que ha passat desapercebuda.

Myspace: http://www.myspace.com/smokeorfire
Descarga: http://www.mediafire.com/?qjqy33mmzzz
Estil: Punk / Rock

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada